
Öğretim Görevlisi
E-mail: [email protected]
Uras Kızıl, 2015 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden mezun oldu. 2014 ve 2023 yıllarında Erasmus programı kapsamında Berlin Freie Universität’ta eğitim aldı. Dönüşünde, lisans tezini Romantik Düşünce ve 19. Yüzyıl Resminde Romantizm başlığıyla tamamladı. 2018’de İstanbul Teknik Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nden, Romantizmin 20. Yüzyıl Sanatına Etkileri adlı yüksek lisans teziyle mezun oldu. Tezi, İTÜ BAP tarafından desteklendi. Doktora derecesini yine İstanbul Teknik Üniversitesi’nde tamamladı.
2018-2020 yılları arasında Galeri Nev İstanbul’un arşiv yöneticiliğini üstlenen Kızıl’ın metinleri, Borusan Blog, Hürriyet Kitap Sanat, Argonotlar, Sanat Dünyamız, Yapı Kredi Yayınları, The Art Newspaper Türkiye, e-skop, Manifold gibi mecraların yanı sıra sergi katalogları ve kitaplarda yayımlandı. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) üyesi olan Kızıl, The Mental Representations of Unreal Things (2022), New Grammar of Images (2022), User’s Manual for Anew Beginners (2023), In/Through the Belly of the Sky (2024) ve Molecular: Asbestos and Fire (2024) sergilerinin küratörlüğünü yaptı.
Lisans: Sanat Tarihi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (İstanbul, Türkiye)
Yüksek Lisans: Sanat Tarihi, İstanbul Teknik Üniversitesi (İstanbul, Türkiye)
Doktora: Sanat Tarihi, İstanbul Teknik Üniversitesi (İstanbul, Türkiye)
(2025-Halen) Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi, Kadir Has Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı
(2022-2023) Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Ortak Dersler
(2020-2021) Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi, Kültür Üniversitesi Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Sanat Yönetimi
(2018-2020) Arşiv Sorumlusu, Galeri Nev İstanbul.
Kızıl, U. (2024). Günümüz Sanatında Estetik Paradigma Kırılması ve Yeni Materyalist Bir Yaklaşım: Sinem Dişli’nin Derin Zaman: Maddenin Sûretleri Sergisi. MSGSÜ Sosyal Bilimler(30), 137-153. https://doi.org/10.56074/msgsusbd.1555996
13th International “Communication In the New World” Congress- Book 2024 Post-Qualitative Research Methods.
Kızıl, U., & Haşlakoğlu, O. (2024). Yeni Materyalizmin Romantizmle İlişkiselliği William Turner ve Edward Burtynsky Örneği. Art-E Sanat Dergisi, 16(32), 780-807. https://doi.org/10.21602/sduarte.1365869
Kızıl, U. (2019). Günümüz Çin Sanatında Mürekkebin Yeri ve Önemi. Aurum Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 101-108.
Moleküler: Asbest ve Ateş (2024), Bilsart, Duo sergi, Küratör: Uras Kızıl
Gökyüzünün Karnında(n) (2024), Quick Art Space, Kişisel Sergi, Küratör Uras Kızıl
Yeniden Başlayan İçin Kullanım Kılavuzu (2023), Kasa Galeri, Duo sergi, Küratör: Uras Kızıl
İmgelerin Yeni Grameri (2022), Mixer Galeri, Grup Sergisi, Küratör: Uras Kızıl
Gerçekte Olmayan Şeylerin Zihinsel Tahayülleri (2022, Summart Sanat Merkezi, Grup Sergisi, Küratör: Uras Kızıl (Nergis Abıyeva ile birlikte)
İstanbul Teknik Üniversitesi BAP Bursu (2017), İstanbul Teknik Üniversitesi
Onur Belgesi (2015), Mimar Sinan Güzel Sanat Üniversitesi